Malin Vesterback, 34, är ny kampanjarbetare för FSD. Hon har en gedigen bakgrund inom marknadsföring och PR-arbete, men är en nybörjare när det gäller politiken. Erfarenheten från företagandet är alltså mångsidigt och småföretagarens vardag är en naturlig arbetarklassfråga för henne.
Som kampanjarbetare finns hon till för FSD:s sju kandidater i fyra olika valkretsar. Regionalt har det ingen betydelse var kandidaten finns, hon finns till för dem alla.
– Just nu är fokus på kandidaterna och deras teman. De måste komma utanför deras bubbla, säger Vesterback.
När det gäller att nå utanför den egna bubblan, tar hon upp hur hon själv kom att bli anställd av SDP för årets riksdagsval. Där var SDP:s aktivitet på LinkedIn det avgörande.
– Jag skulle aldrig ha sett det här jobbet om jag inte hade varit med på LinkedIn. Det är bara en slump att att jag såg det här, berättar Vesterback.
Du kan läsa mera om Malin i Arbetarbladet.
Dela det här inlägget