Laddar Evenemang

Kampanjutbildning i Pargas

26.1.2017 @ 18:30 - 21:00
Pargas, 21600 + Google Map

Välkommen till FSD:s kampanjutbildning i Åboland! Vi går igenom byggstenarna för en lyckad valkampanj, nya och gamla kampanjmetoder, de verktyg som SDP erbjuder och så övar vi på att möta väljare. Utbildningarna är i första hand riktade till kommunalvalskandidaterna och valcheferna, men de är nyttiga även för andra som är intresserade av att lära sig kampanjarbete. Anmäl dig senast via  https://goo.gl/forms/VfckPMGSQcK6o5zw2

Kampanjutbildning i Borgå

30.1.2017 @ 17:30 - 20:00
Raatikymppi, Stadshusgatan 10
Borgå, 06100
+ Google Map

Välkommen till FSD:s kampanjutbildning i Östra Nyland! Vi går igenom byggstenarna för en lyckad valkampanj, nya och gamla kampanjmetoder, de verktyg som SDP erbjuder och så övar vi på att möta väljare. Utbildningarna är i första hand riktade till kommunalvalskandidaterna och valcheferna, men de är nyttiga även för andra som är intresserade av att lära sig kampanjarbete. Anmäl dig senast 27.1 via  https://goo.gl/forms/VfckPMGSQcK6o5zw2

februari 2017

SDP:s partikongress

3.2.2017 @ 08:00 - 5.2.2017 @ 17:00
Messu-keskus, Salpausselänkatu 7
Lahtis, 15110 Finland
+ Google Map

SDP:s partikongress ordnas i Lahtis 3-5 februari. Partikongressen väljer partiets ledning, behandlar inkomna motioner och skall också anta ett nytt principprogram.

april 2017

FSD:s fullmäktige 2017

22.4.2017 @ 11:00 - 16:00
Tammerfors folkets hus, Hämeenpuisto 28
Tammerfors, 33200 Finland
+ Google Map

FSD:s fullmäktige samlas till möte lördagen den 22 april i Tammerfors. SDP:s 2. vice ordförande Maarit Feldt-Ranta inleder den allmänpolitiska debatten. Mötet behandlar verksamhetsberättelse och bokslut samt inkomna motioner. FSD:s medlemmar och föreningar kan göra motioner till mötet. De ska skickas senast 10.3 till hildur.boldt@sdp.fi

oktober 2017

FSD:s kongress 2017

28.10.2017 @ 10:00 - 29.10.2017 @ 15:00
Hotel Cumulus Resort Tropiclandia, Kärleksstigen 3
Vasa, Finland
+ Google Map

FSD:s 104:e distriktskongress ordnas den 28-29.10 i Vasa på Hotel Cumulus Resort Tropiclandia, Kärleksstigen 3. Välkommen!

Seminariet Bättre vård! 29.10 i Vasa

29.10.2017 @ 09:00 - 11:00
Hotel Cumulus Resort Tropiclandia, Kärleksstigen 3
Vasa, Finland
+ Google Map

Hur borde social- och hälsovården styras för att ge bästa kvalitet? Vad innebär regeringens vårdreform och vad ska vi lära oss av vårdvalet i Sverige? Välkommen att diskutera detta på seminariet Bättre vård? 29.10 kl. 9-11 med den norska ekonomen Jan-Erik Støstad, svenska riksdagsledamoten Pyry Niemi och teamledare på Kommunförbundet Sandra Bergqvist. Seminariet kommer även att sändas live på FSD:s Facebook-sida.

april 2018

FSD:s fullmäktigemöte 2018

april 14 @ 11:00 - 16:00
Paasitorni, Paasivuorigatan 5 A
+ Google Map

FSD:s fullmäktige sammanträder den 14.4.2018 på Folkets hus (Paasitorni) i Helsingfors. SDP:s vice ordförande och FSD:s riksdagsledamot Maarit Feldt-Ranta inleder den allmänpolitiska debatten. Förutom stadgenliga ärenden kommer en del av FSD:s kandidater i ett eventuellt landskapsval att fastställas. Välkommen! Program: 11-11.40 Anmälning och lunch 11.45 Mötet öppnas 12.00 Allmänpolitiska debatten 13.00 Landskapsvalet 14-14.30 Kaffe (resolutionsutskottet + pressträff) 14.30 Arbetarbladet 14.35 Bokslut och verksamhetsberättelse behandlas 14.45 Resolutionen behandlas 15.00 Motionerna behandlas 15.35 Val av valberedningsutskottets ordförande 15.45 Mötet avslutas, hemfärd Mera…

maj 2018

HSAF:s miniseminarium om K.H. Wiik

maj 16 @ 18:00
Paasitorni, Paasivuorigatan 5 A
Helsingfors, 00530 Finland

Helsingfors svenska arbetarförening HSAF fyller 120 och firar med seminarium om K.H. Wiik den 16 maj kl. 18-20 i Julius von Wright-salen i Helsingfors Folkets Hus (Paasivuorigatan 5 A). Riksdagsledamot Erkki Tuomioja inleder om Wiiks ideologiska och politiska profil samt roll inom partiet, medan fil. dr Matias Kaihovirta talar om Wiiks roll i Svenskfinland och hans syn på språk och klass. Välkommen!

Mer information »

Diskussion om Allmäntrygghet – en ny modell för den sociala tryggheten

maj 29 @ 18:00
Bibliotek 10, Elielplatsen 2G
Helsingfors, 00100 Finland
Gratis

Välkommen på diskussion om en förenkling av den sociala tryggheten. Matias Mäkynen presenterar och professor Olli Kangas kommenterar Allmäntrygghetsmodellen, som skulle förenkla och automatisera de sociala trygghetssystemen.

juni 2018

Info om församlingsvalet

juni 14 @ 13:30 - 15:00
FSD:s kansli i Helsingfors, Broholmsgatan 18-20 C